Dette klarer jeg

Herregud, nå begynner det virkelig å gå opp for meg at vi snart blir 4 i denne familien! Nå er jeg liksom kommet så langt at gravid-appen forteller meg at det er på tide å ordne med utstyr som vogn og diverse til den lille. For nå kommer han jo snart! Jeez. Selv om vi er godt rustet med alt av utstyr, så kan jeg ikke skryte på meg at garderoben hans er blitt så stor enda.. Så det er vel den jeg tenker mest på nå. Han må jo ha klær liksom. Når jeg får slike åpenbaringer om hvor nært vi faktisk er termin, så kjenner jeg spenningen for en ny fødsel begynner å komme også. En fødsel er jo forferdelig vond uansett, og denne gangen vet jeg faktisk hva jeg går til. DET skremmer meg hakket mer en det føles som en trygghet.

Selv om min forige fødsel var lang, så gikk det jo fint til slutt. Jeg har ingen plager den dag i dag, og ting er akkurat som før fødsel. Men det er mye som skal skje, og bare disse sjekkene om hvor stor åpningen er sitter fortsatt inne hos meg. Så forferdelig ubehagelig og vondt. Det er liksom alle disse småtingen som man må igjennom og som skjer frem til barnet er ute som jeg husker så godt. Enda. All den forbanna smerten. Men samtidig, så vet jeg så mye bedre nå hva belønningen blir. Jeg visste jo forige gang også at belønningen ble et barn (hallo), men nå ligger det så mye mer i akkurat det en det det gjorde første gang. Nå har jeg snart en datter på 3 år, og vet så veldig godt hva tiden etter fødsel vil bringe. Jeg føler meg så alt for klar til den og jeg gleder meg virkelig. Jeg vet hvor uendelig mye lillebror allerede betyr og vil bety for oss fremover. For oss alle. Jeg vet at Leana gleder seg sånn til å bli storesøster. Til å ha noen å dele hverdagen sammen med. Alle disse godene må jeg virkelig prøve å holde meg fast til, for det er ingen hemmelighet at jeg gruer meg, men dette klarer jeg. 

Forige graviditet så brukte jeg støttestrømper hele tiden, og hadde virkelig behov for dem kjempe tidlig i graviditeten også. Denne gangen har jeg ikke kjent behovet før nå, og hadde vel slik jeg ser det nå overlevd uten å kjøpe, men hovne ben er jo ikke bra for noe, så da kan jeg like godt tre på meg disse strømpene i 3 mnd. Det er jo ikke så alt for lenge, så det skal jeg klare. Søta med strømpene. 

Over til noe litt mer fint og overfladisk! Det ble ny telefon på meg! Vi kan vel kalle det en tidlig bursdagsgave til meg selv? Det ble i alle fall iphone 6s, så nå er frøken M super glad og beskytter telefonen som om det skulle vært gull. Den hoppet rett ut av esken og inn i et deksel samt skjermbeskyttelse fremme. Så nå er den godt rustet om ikke annet. Jeg ville egentlig ha gull bak, men ingen av butikkene hadde den inne, så da ble det sølv. Fint det også da. Skakke klage! 

Nei, nå må jeg hive meg rundt igjen. Påskeferien er like rundt hjørnet, og i morgen går turen hjem til Måløy, for så å reise videre til Bulandet på lørdag. Jeg krysser alt jeg har for finere vær, for dette dritet som er i dag er lite fristene å reise i ass.. Det skal pakkes og knaskes sukkererter, så hade bra mine venner.

Legg igjen en kommentar

