Du ønsket din egen datter død

skjermbilde-2016-09-22-kl-12-39-03

De siste 28 månedene har jeg vært så heldig og få være mamma til en liten energibombe. Hun er overalt hele tiden, alltid full av energi, glad (for det meste), tuller og tøyser, og har et kjempe godt forhold til mat. På disse 28 månedene har jeg i tillegg til alt det fine, også fått oppleve en syk Leana. Det har blitt noen telefoner til både helsesøster, legekontoret og legevakten på den tiden. Jeg ringer alltid en gang for mye en for lite. Alltid! De gangene hun har vært ordentlig syk, har hun alltid hatt lite matlyst. Dette gjør meg helt stressa, og jeg har brukt så mye energi og triks for å lure i henne næring på disse sykedagene. Å se ei jente som er slapp, trøtt og har dårlig matlyst kontra hvordan hun egentlig pleier å være, er så vondt å se. Jeg kjenner det langt inn i mamma-hjertet når hun blir så medtatt av sykdom og lite mat. Det er ingenting, og da mener jeg ingenting annet en å få henne bra igjen, som står i hodet mitt.

Med alt dette i bakhodet, så vet jeg at mammaen til denne jenta har holdt på med grov omsorgssvikt. Det er ingen tvil. Ingen normal mamma overser så sterke faresignal på sin egen datter uten å gjøre noe med det. For de må ha vært veldig veldig tydelige og sterke. Med en BMI på 8,8 (alt under 18,5 regnes som undervektig) MÅ det ha vist klart og tydelig på kroppen, at jenta var farlig nær døden! Ikke kom her å si noe annet! Nå vet jeg ikke hvordan en kropp med 8,8 i BMI ser ut, men jeg ser for meg, unnskyld uttrykket; et vandrende lik. Med viten om at barnet ditt var diagnostisert med spiseforstyrrelser burde du hatt strenge spiseregler hjemme for hennes eget beste! Du burde tatt det på alvor lenge før det kom til det stadiet hvor det ble fare for døden! Du burde hatt løpende kontakt med helsetjenester, du burde truet henne med tvangsinnleggelse dersom hun ikke ville spise, for sitt eget beste. Du gjorde det stikk motsatte, og du må ha ønsket henne død når du bevisst overser så sterke signaler, uten å gjøre noe drastisk. Jeg håper du innser en dag hva du faktisk har vært medvirkende til.

At hun kan sitte i retten å benekte straffeskyld er for meg helt uforståelig! I saken kan vi blandt annet lese: «Hun skal også ha sendt en sms til datteren 22. mai i fjor, der hun ba 13-åringen om å ta på seg løse klær og vekter i forbindelse med at barnevernet skulle veie henne, ifølge tiltalen til påtalemyndigheten.» HVEM sender en slik sms til sin alvorlig syke datter, og samtidig kan sitte i retten å benekte straffskyld? Er hun ikke riktig frisk? Dette er ingenting annet en grov grov omsorgssvikt i mine øyne, denne moren burde ALDRI hatt ansvaret for denne jenta! Moren visste at datteren var alvorlig syk, og ville nok ikke bli fratatt datteren eller ha noen form for skyld i det, så hun velger å sende en slik melding for å skjule hva som faktisk er i ferd med å skje. Dette gjør hun ene og alene for å redde seg selv, og viser så godt at datterens liv ikke betydde noe for henne! Jeg har ikke ord! Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å beskrive mine følelser ovenfor det her. Dette hadde tydeligvis pågått en stund, og alt av sektorer som har vært innvolverte har sviktet, det er det ingen tvil om, og det er overhodet ikke greit. Jeg håper de får sin straff, og at alle sektorer kan lære av det. Det skulle blitt tatt mye mer drastiske tiltak i denne saken, men de turte vel ikke da? Uansett, det er èn person som har mest skyld av dem alle, og det er mammaen! Jeg håper du aldri aldri får være nær barn i livet ditt igjen. Aldri

Saken kan dere lese HER.

Legg igjen en kommentar

