Det er så rart det der

Etter seinvakt er det alltid så vanskelig og finne roen å sove. Kroppen er liksom fortsatt i arbeidsmodus. Jeg er komt i seng, alle her i huset er komt i seng, og alle her i huset sover. I disse dager er andalm og tobben her. Hva er det med meg og kallenavn? Jeg har seriøst kallenavn på alt. Alle! Jeg har faktisk kallenavn på ting, ord, eller slengord om du vil. Haha. Jaja, jeg er vel bare sånn. Anyways, i morgen blir det nok en runde på vår kjære Moa. Disse Måløyfolkene  mine som ikke akkurat er bortskjemt med mange butikker hjemme, må selvfølgelig alltid innom Moa. De er jo tross alt i byen nå vøtt!

 Det er så rart det der. Jeg husker så godt selv hvor kjekt det var og ta seg en dagstur til Ålesund da vi var yngre, og mange av oss nettopp hadde fått sertifikat. Så spennende. Ny plass, masse butikker, restauranter, skli vekk i mengden, bare være, tulle og tøyse, kjøpe ting ikke alle andre hadde, innom dyrebutikk, Kondomeriet, og sist men ikke minst, dokumentere det hele med en hau av bilder. Skryte og vise frem til alle at nå, nå var vi til storby’n! Haha, ganske så rart å tenke på. Men nå? Nå er alt så vanlig, man tenker ikke over hvor heldige man er lenger. Så heldige som har alt sentralt. Nå er en tur på Moa nærmest travelt bare ved tanken, og man drar ikke dit «bare for og». Drar man dit, så skal man handle det man trenger, kanskje spise litt mat og dra hjem! Jeg er vel kanskje et unntak akkurat på den der, da det faktisk ikke gjør meg noe å traske på Moa en dag og kike. Selv om jeg ikke skal ha noe, så er helt greit, liksom. 

Vi skal i vert fall dit i morgen, og nå meldte trøttheten seg, så det må jeg nok utnytte. Vi skrives mine venner.  

Legg igjen en kommentar

