Hvor hadde du vært?

Har du av og til lurt på hvor du hadde vært, eller hvordan ting hadde vært om du hadde tatt andre valg og avgjørelser en det du gjorde? Det er sykt hvor mye som kunne vært helt annereldes, om du bare hadde sagt nei den ene gangen, eller ja. Og nei, jeg referer ikke til  min fortid, den har jeg som nevnt før ikke ville vært for uten da utfalle ble som det ble. Men det finnes en del andre ting. Små ting som ved et lite nei den gangen faktisk kunne utløst en krig.

Tenk da. Hvor hadde du vært om du ikke hadde vært sammen med h*n du er sammen med nå for eksempel? Jeg hadde ikke vært her. Jeg har en følelse på at jeg hadde havnet opp i store Oslo alene om ikke det hadde vært for J. Jeg hadde ikke blitt kjent med min beste veninne Lillian heller! Etter ungdomsskolen begynte jeg på Eid vgs. Der likte jeg meg ikke, og lengtet egentlig bare tilbake til Måløy. Til J. Så ved vg2 søkte jeg meg tilbake til Måløy, på en linje jeg egentlig ikke hadde et kjempe sterkt ønske om å gå på, men jeg ville bare hjem. Jeg kom inn, fikk endelig komme tilbake til alt og ble der kjent med verdens beste jente. And the story goes on.

Hadde jeg derimot ikke vært sammen med noen på den tiden, så må gudene vite hvor jeg hadde endt opp. Tror nok ikke jeg hadde lengtet tilbake til Måløy på samme måte, og dermed hadde mulighetene blitt mange på hvor neste destinasjon skulle blitt. Jeg har alltid hatt et stort ønske om å flytte til Oslo. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det har bare alltid føltes rett. Og med et slikt underliggende ønske, så ser jeg ikke bort ifra at jeg hadde fått det slik jeg ville. Tenk! For et helt annet liv jeg hadde hatt. Et liv uten Leana er jo ganske utenkelig nå, og jeg ville ikke hatt et annet liv om jeg så fikk sjansen, men det er ganske facinerende å tenke på! Hvor hadde du vært om du ikke hadde blitt sammen med din første kjæreste? Hvor hadde du vært om du ikke kom inn på den linjen du ønsket? Hvor hadde du vært om du ikke gjorde det du gjorde den gangen?
_DSC7524

Legg igjen en kommentar

