Hastetime hos veterinæren

Starten på mine tjuefire år kunne virkelig vært bedre! I forigårs merket jeg at Leo var begynt å bli så rar, lå mye i burdet selv om døren stod åpen osv. Det er veldig ulikt han! Han pleier som regel alltid å følge meg uansett hvor jeg går, men ikke i går. Rett før jeg var påveg ut døra kom han inn til meg på toalettet. Alt var klart, jeg skulle bare skru av tørketrommelen før jeg skulle gå. I det jeg kommer inn igjen på badet etter å ha vært på vaskerommet, ser jeg at han tisset på gulvet! Og DET, det har ikke skjedd siden han var liten! Han sier ALLTID i fra om han må ut. Alltid! Jeg ryddet opp, fikk han i burdet, og dro ut for å spise med familien min. Jeg tenkte kanskje at det bare var et engangstilfelle. Veldig trengt eller noe.

Kvelden gikk fint, og det ble ikke mer tissing inne. I går natt klokken fire hører jeg han bevege seg ut av burdet, og kommer inn til oss på soverommet. Der setter han seg ned, på min siden av sengen  i hjørnet med nattbordet. Jeg skrur på lyse og ser en stor dam rett nedefor sengen min. Han tisset igjen! Inne! Uten noen forvarsel! Jeg følte det var bevisst fra hans siden, og komme inn til meg for å tisse. Virket som om han ville vise meg at han ikke hadde det så bra.

I går ble det hastetime hos veterinæren hans. Det er vist ikke så uvanlig for disse små og plages med stor prostata når de kommer opp i årene, men nå har han fått en sprøyte som skal hjelpe ♥ Jeg var så forberedt på både det ene og det andre, så jeg ble utrolig lettet og overlykkelig når dette forhåpentligvis kunne løses med en sprøyte. Krysser fingrene for at han får det fint igjen, og at han har det fint i mange år til!

_DSC6805

Vi fikk oss en fin tur bort i barnehagen for å levere Leana tidligere i dag, og det ser ut som om han har det bedre. Spist bra, gått tur og i skrivende minutt ligger han faktisk på teppet her hos meg, på stua! Så det er jo en forandring! I går lå han jo i buret hele dagen.

Nå skal jeg få unna gjort siste rest før det kommer ei dame og skal hente noen diverse pynteting. Jeg hadde en liten opprydning ute i boden i går, og fikk samlet sammen noen ting som har lagt i kasser leenge. Det hadde gått på bosset om noen ikke ville ha det. Heldigvis var det noen som ville det, så da blir det mindre for meg å kjøre på bosset!Bilde 06.04.2016, 17.59.192016-04-06

Bilde 06.04.2016, 20.09.04

Legg igjen en kommentar

