Hyttetur til Stordalen

Fredag for to uker siden reiste vi avgårde på hyttetur til Stordalen! Etter mye om og men, fikk vi faktisk tak i hytte! Det meste som jeg hadde sett på var booket for lengst, og en stund trodde jeg at det ikke ville bli noe tur i det hele tatt. Heldigvis så dukket denne hytta opp på kjøp/salg siden i Ålesund, og vips, vi fikk den. Det enste som skulle vært bedre, var været og mobildekningen, fy søren! Vi hadde EN dag med sol og blå himmel! Resten var grått og nedbør! De som hadde telenor hadde 3G, mens vi andre med Telia hadde så vidt Edge….. Man vet virkelig ikke hvor avhengig man er av nett før man mister det! Det tok jo omtrent en time for å åpne en snap, og å sende snap var bare å glemme med en gang.. Så det ble litt deling av internett, men hastigheten ble jo deretter. Den eneste plassen vi med Telia hadde 3G/4G var nede med sentrum.. LOL! Men hyttekos ble det mer en nok av da, og vi koste oss med mye mat, spill og alkohol!

Ellers hadde vi oss et par langrennsturer med kvikklunsj, øl og appelsin. Den ene dagen hadde vi smørt skiene feil, og vi kunne jo GÅ oppover bakkene med skiene. Uten noe skli! Det var jo for så vidt greit oppover, men nedover hadde det ikke gått. Å kjøre nedover med sirup under skia? Nei takk. Så på toppen ble det bestemt at vi måtte ta av all smørning før nedoverturen igjen, og det er jeg glad for at vi gjorde. Vi suste jo av gårde! Deilig!

Jeg og jostein hadde oss noen timer i trekket også, og dette var jo det jeg var mest spent på. Jeg har jo som nevnt før, ikke stått på snowboard siden jeg var typ. 15-16 år, men vet dere hva? Jeg følte egentlig at det var som å sykle. Vi prøvde barnetrekket først for at jeg skulle få øvd inn igjen snowboardkunnskapene mine, men det ble med den ene turen der! Resten ble i de største trekkene. Heisene synes jeg fortsatt er litt skumle, det kommer jeg nok aldri til å gi slipp på tror jeg. Jeg er så sykt redd for å falle av påvei oppover,haha. Det skjedde heldigvis ikke da, takk gud for det. Så snowboard står jeg lett på igjen, ingen problem lism.
_DSC6840

_DSC6830_DSC6823

Litt aking på kveldstid:-) Leana koste seg sånn! _DSC6818

_DSC6815Den ene dagen med sol måtte jo definitivt dokumenteres! Det var utrolig vakker der når været var på topp!

_DSC6857_DSC6864

_DSC6861

_DSC6863Kjempe fin plass, fin hytte, og alt det der. Men neste gang skal jeg være tidligere ute, slik at  jeg får det jeg vil ha, der jeg vil ha det! Type Bjorli, Stranda, Grotli. Nå skal jeg hive meg rundt å lufte Leo igjen. Endelig er han her. Han har vært på en Vaycay hjemme, men nå er han altså her. Leana og mamma er i lykkerus, mens pappa J går i depresjon. Haha, neida.   Innerst inne er han litt glad han også. Eller hva Jostein?

Legg igjen en kommentar

