20 spørsmål

Da kom endelig innlegg nummer to ut, som jeg lovet. Det blir et innlegg hvor jeg svarer på 20 spørsmål, så here it goes:

Kan du beskrive deg selv med fem ord?                                                               Spontan, omsorgsfull, snill, overfladisk, rar, sjenert, tolmodig. Oi, det var visst syv.

Hva har du alltid i vesken?                                                                                              Der ligger som regel alltid mobil lader, lommebok, tyggis, papir, lipsyl, nøkler, og det siste lille som jeg har kjøpt. Det kan være en smoothie, drikke, sjokolade, frukt, eller såpe. Ja, jeg kjøpte nemlig gallesåpe for en stund siden, og den har lagt i vesken min siden. Vi snakker uker..

Hvilke nettsider/apper besøker du daglig?                                                          Nettsider: sophieelise, styleconnection, carolinebergeriksen, annarassmussen, vg, side2, nettavisen, db, tv2, 730, fjt, smp. En del nettsider ja, ups.                                             Apper: facebook, instagram, snapchat, dnb, mail, spotify, mingnist, polar flow, kalender.

Hvem ringer du til når du er sint/lei deg?                                                                        Hmm. Denne varierer litt alt ettersom det er lei seg eller sint, men det er enten mamma, Andrea, Joakim, Lillian eller Jostein jeg ringer, uansett hva det er.

Hva bestiller du på café?                                                                                                     Det kommer helt an på hvilke humør jeg er i. Og hvor sulten jeg er. Men det går for det meste i karrisalat wraps av noe slag, eller thaisalat (nudler, grønnsaker og kjøtt). Jeg bestiller så og si aldri kaker, og veldig skjeldent hvetebaks. Men som sagt, alt etter humør.

Hva var det siste du skriblet ned på papir?                                                                        Det var «dilla på» sangen. Det var en bruker som ville ha sangteksten da jeg synger på den hele tiden. Haha :-) Tenk at jeg tør og gå å synge høyt på jobb. Det skjer liksom bare. Har du ikke hørt den? Den er sykt fengende. . Sånn går det når NRK super står på her i heimen! 

Hvilke uvaner har du?                                                                                                          Det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra et eller annet, er å hive av meg klærne. Enten går jeg i undertøy, morgenkåpe eller komfyklær. DET er en uvane det. Selvfølgelig deilig å gjøre i ny og ne, hvem gjør vel ikke det, men jeg, jeg gjør det hver dag!

Jeg tar opp telefonen min å ser på forskjellige ting ofte. Ikke fordi at jeg må sjekke noe, men jeg bare gjør det. Automatisk. Enten om det er en middag med svigers, eller midt i en film.

Uvane og ikke putte skittentøy opp i kurven, men heller bare kaste det inn på vaskerommet, da jeg vet at ingen andre en meg går inn der. Jostein kan vel til nødens gå inn å sette på noe, men da er han lens for et eller annet. Da er det siste utvei lssm. Kunne sikkert ramset opp mer, men har ikke tid.

Har du en melding eller en beskjed du aldri kommer til å glemme?                        Ja, det har jeg. Ikke så mange faktisk, men jeg har noen.

Føler du deg ung eller gammel for alderen?                                                            Hmm. Jeg føler egentlig at jeg passer veldig godt til den alderen jeg er i, men jeg må nok velge ung. Jeg har moments der jeg oppfører meg som om jeg var 15 år gammel igjen. Det var jo glanstiden. Jeg savner ungdomsskolen sånn!

Har du en eller flere sanger du aldri går lei?                                                                Jeg har flere. Stay – Rihanna, We are the world for Haiti, Far away – Nickelback, Lett og være rebell i kjellerleiligheten din – Karpe diem. Jeg har maaangen flere.

Har du noensinne vært i en ambulanse?                                                                       Ja det har jeg. Den gangen Jostein fikk skulderen ut av ledd, fikk han ha med seg en person, og det ble selvfølgelig meg. For en tur. Jeg husker det som om det var i går. Stakkars! Jeg får så vondt å tenke på hvor vondt han hadde det hele turen i ambulansen fra Loen til Nordfjordeid.

Har du piercinger?                                                                                                           Jeg har 3 hull i ørene, og har hatt hull i navlen.

Hva synes du om tatoveringer?                                                                                         På gutter synes jeg det eeeer sååå fint! Sleeve? Jeg er solgt!! Jenter? hmm. Noen få små er fint, men for mye liker jeg ikke. Ariel har for mye, Rihanna også. Etter min smak.

Norge på sitt beste?                                                                                                  Naturen uten tvil. Er dere klar over hvor fin norsk natur er? Jeg kan nesten begynne å grine ved tanken på det fine landskapet vårt. Okey, ikke helt, men nesten! Fjordene våre er unike.

Hva var det siste du kjøpte?                                                                                             En youghurt og en eplejuice i pausen på søndag.

Hva gjør deg trist? Mye! Mye gjør meg trist. Spesielt etter jeg ble mamma. Føler at alt går så mye mer inn på meg. Jeg kan relatere meg til så mye mer. Barnemisshandling, dyremisshandling, kjøttproduksjonen, flyktningene, fattigdom, sykdom.

Hvilken idretter har du vært innom?                                                                              Da jeg var liten var jeg ikke med på en fast idrett, men vi var mye på skolen flere dager i uka å hadde all idrett. Samlet oss i gymsalen og spilte forskjellige idretter, alt etter som. Da jeg gikk på ungdomsskolen begynte jeg å spille fotball. Dette er faktisk en av de kjekkeste tidene i livet mitt. Alle kampene vi spilte. Jeg ville ALDRI vært for uten. Jeg spilte på TMFK.

Hva gjør deg glad?                                                                                                             Når jeg leser i aviser at forskere har funnet ut nye medisiner, at NASA har funnet noe nytt i verdensrommet, når gjerningspersoner som ikke har blitt tatt blir tatt, når jeg får lønn, sommer, Leana, barn som har hatt det vondt enten på den ene eller andre måten får det bra til slutt. Når noen kommer seg opp etter å ha vært nede. Mye her også. Mye og variert.

Om du kunne reist til et land akkurat nå, hvor ville det vært?                                     Jeg ville sagt USA, Australia eller Thailand. Men bare et sa du? Hmm…. Måtte nok blitt USA.

Hvor er dine drømme destinasjoner?                                                                   Maldivene, Australia, USA, Madagaskar, Svalbard, Mexico, Kina, Afrika. Kan jeg si hele verden ?

Takk for meg. God natt. Jeg rakk det akkurat!

 

Legg igjen en kommentar

