Hun trengte det vel sårt

For noen dager siden, postet jeg et innlegg på kjøpt/salg siden til Ålesund. Jeg spurte om noen hadde en Bergans bæremeis for salg. Jeg fikk svar fra 2 stk. Ei som hadde ei meis som var noen år gammel, og ei som hadde ei meis som skulle være bare 1 år gammel, «som ny» og veldig god å bære. Jeg har ingen interesse av ting som ikke ser nærmere nytt ut, så jeg tok kontakt med den siste. Vi snakket, hun sendte bilder av meisen, og på bildene så meisen helt ok ut. Bildene var riktig nok mørke, og tatt i en positiv vinkel. Bilde 21.05.15, 12.27.06Dagen etter sendte jeg melding om at jeg ville kjøpe meisen, og alt var ok. Jeg spurte om adresse på hvor jeg kunne hente meisen, men hun ville heller møte meg på shell av en eller annen grunn. Så da ble det slik. Jeg hadde dårlig tid, fordi jeg hadde et par ærend på moa som jeg måtte rekke før Leana skulle ha mat. Jeg sendte melding om at jeg var komt, og hun sa at hun satt i en rød bil. Ikke snakk om å komme til meg nei, jeg måtte komme til henne. Jeg kom bort, og hun sto med meisen i vinkelen som på første bildet over her.  Fra den vinkelen ser meisen helt ok ut! Hun nevnte at hun hadde sett at meisen var litt skitten på en liten plass, men at det gikk an å ta av trekket å putte det i maskina. Jeg hadde dårlig tid som sagt, så hadde ikke tid å se på meisen der og da, og sa at det var helt ok. Puttet den inn i bilen, og kjørte til moa. Jeg fikk ordnet det jeg skulle, og da jeg kom hjem og fikk sett meir nøye på meisen, så viser det seg faen meg at meisen var både rustet ved alle strammefestene, knekt ved ene låsen, skitten, og generelt sett i dårlig stand!

Jeg sendte melding til Linda med en gang, forklarte hva som var galt, at jeg ikke var fornøyd, og nevnte at beskrivelsene som ble gitt i gårkveld, at meisen var «som ny», overhode ikke stemte! Jeg sa at hun sikkert ikke ville gi meg pengene tilbake, men at det hadde absolutt vært det rete å gjøre. Hint hint, si unnskyld, og at jeg selvfølgelig skal få pengene tilbake!? Men neida. Av Linda var det så lite respons å få at det skulle ikke vært lov. Hun skrev følgende:

den er ett år gammel, kjøpt hos xxl. har ikke sett at den var knekt

Haha, herregud. Jeg må bare le. Hun var såå care!? Ikke snakk om å gi meg pengene tilbake i vert fall! Ikke snakk om å beklage seg eller si unnskyld heller. Makan. Altså, hun må virkelig være sosialt tilbakestående eller noe, hvem faen gjør sånt. Men! Etter en utblåsning med fult navn på selgeren på kjøp/salg siden, følte jeg meg mye bedre, og innså at hun kanskje trengte de 500 kr hun fikk. Når hun er så desperat, så trengte hun det vel sårt. Kanskje til mat? Hun kan jo være en uteligger for alt jeg vet. Nei, ikke vet jeg, men jeg har vel gjort en god gjerning. Jeg får heller tenke det! Bilde 21.05.15, 11.51.38Bilde 21.05.15, 11.58.50


Jaaa. jaa! God formiddag til dere! Jeg har endelig kommet a jour med husmorsoppgavene mine, så jeg er happy. Nå ser her faktisk ikke så verst ut! Så hva jeg skal ta meg til NÅ, nei det har jeg ikke funnet ut enda. Leana våkner vel snart, så da er det lunsj tider, også er det spørs om vi ikke tar oss en tur ut:) I helgen skal vi i konfirmasjon på bulandet! Blir sliten av tanken, haha, neida! Det skal nok bli fint det! Er bare så kjipt at det er et stykke ut dit, så vi har maangen timer i bil i vente, pluss ferger. Æh. Og med sjefen i baksetet som ikker så glad i å kjøre så lenge i bil, skal nok det bli interessant! Menmen. I konf må vi, så det er nok bare å psyke seg opp!

Nei, nå skal jeg smake på det ferske lavkarbobrødet jeg nettopp har stekt! Vi skrives! :)

Legg igjen en kommentar

