Jeg ler av meg selv

Haha,  jeg må nesten bare le litt av meg selv. «140814 er jeg tilbake» ? LOL. Dagene fyker virkelig forbi, og jeg føler at jeg alltid har noe som skal gjøres. Enten om det er klesvask, eller å faktisk spise mat. MEN, nå skal jeg ikke klage. Jeg elsker min nye hverdag, og når rutinene begynner å sette seg, så blir alt mye bedre, og de er så og si i boks nå! Leana bader rundt 8, legger seg for kvelden mellom 9 og 10, og da sover hun til rundt 4. Da har vi Marcela og Jostein tid, som de siste dagene har gått i sen middag/kvelds sammen med en god film, også legger vi oss. LIKER. Men fra og med i morgen blir det nok ikke filmkos i hverdagene, men heller bare i helgene. I morgen begynner nemlig skolen til J, og jeg blir hjemme alene med Leana. Da begynner den virkelige hverdagen! Det har vært så deilig å hatt J hjemme de 3 første mnd med L, og vi har virkelig kost oss!

hjlk– Et av mine siste Instagram bilder <3


 

Vi har som sagt (?), vært hjemme i Måløy i hele sommer, og 2 uker på vekkreist ferie. «Hjemme» (I Måløy), har vi bodd i leiligheten som Guro har hatt som øvingsleilighet i forbindelse med skolen. Der var det alt av utstyr, så det eneste vi tok med oss var klærn’e våres, så DET var virkelig deilig. Leiligheten var helt grei, men kjenner at det var s å å å Innmari godt å komme i egen igjen. Varmepumpen fungerte f.eks. ikke, og levde sitt eget liv når den stod på. Var oppe med L klokken 3 en natt, og da hadde den plustelig skrudd på FULL guffe med luft, så det blåste som F. I tillegg gikk det ikke an å sette på kulde, så luften som kom ut var jo varm, og det var ikke det vi ville ha! Sommeren har jo vært tidenes varmeste! OG DET VERSTE!!! Vi befant oss på Ivahavet (!!!!!!!!!!!) og der har de utslipp av sildeolje flere ganger for dagen! FYYY så det luktet til tider!! Jeg har ikke ord!? Da det var på sitt verste kunne vi ikke ha oppe vinduene heller. Jeg skjønner ikke hvordan de som har bosatt seg der overlever. haha. ÆSJ.

De 2 ukene på bortreist ferie, så var vi først 1 uke på Halsnøy, hvor Eline, Erlend, David og Rakel bor. Der hadde vi en super uke, med tidenes varme, masse bading, sene kvelder med skravling og brettspill, UTE. Jeg elsker å være der nede, og en av grunnene er fordi der ikke er mygg? Ikke vet jeg hvorfor, men det er iallefall ikke det. MEN… Der er fluer.. AAAH. Jeg holdt på å klikke et par netter av den summingen. Men, alt er bedre en mygg. ALT. IMG_41452014-08-07


Den andre uken hadde vi i Barcelona, sammen med pappa, Andrea, Vibeke, jentene hennes, og Mads. Det var så mangen som var såå skeptisk til at vi skulle dra med Leana, sa at det kom til å bli såå travelt, vanskelig, skriking, varmt, bla bla bla, men vet dere hva? Det kunne virkelig ikke gått bedre å reise med en liten en? Leana sov seg igjennom BEGGE flyturene, ikke ET skrik. Og i Barcelona kunne hun ikke hatt det bedre. Ja, det var selvfølgelig varmt, men da var det bare å bade? Vi kjøpte henne et lite basseng som hun hadde å bade i på stranden, vognen stod under en parasoll, og vi byttet på å passe på henne, mens den andre fikk bade i sjøen. NULL problem. Og vi var på badeland en av dagene der nede, og da badet hun faktisk i bassenget sammen med mamma og pappa. Hun elsker å bade! Som sagt, det gikk HELT fint å reise med lille, så dette gjør jeg LETT igjen. Egentlig så mener jeg at der er mye lettere å reise med barn når de er helt små, for da sover de så mye, de trenger ikke å bli underholdt hele tiden. Da går det for det meste i mat, bleieskift og sove :-D.

2014-08-071

Barcelona var helt magisk. Vi hadde det såå gøy, spist så mye GOD mat, og virkelig KOSTE oss. Pappa hadde også leigd en bil med 9 seter, så vi slapp heldigvis stresset med taxi, inn og ut med bilstol osv. Aah, DEILIG! Vi bodde i en leilighet hele oppholdet, som blandt annet hadde vaskemaskin, takk GUUD! Vi vasket en del maskiner med skvellekluter på den uken for å si det sånn.. Heldigvis ikke så mye klær da, for hun gikk for det meste bare i bleia <3 Tihi. Ah, savner syden allerede, og gleder meg veldig til neste sydenferie!

Sommeren har vært tidenes beste, og i tillegg har vi hatt den sammen med vårt nye familiemedlem. Så fantastisk gøy! MEN, det var virkelig deilig å komme opp igjen til Ålesund også, komme på plass og få litt ro! Ukene hjemme var liksom alltid fyllt opp med noe. Middager her og der, ivrige besteforeldre, besøk her og der. Det er jo selvfølgelig forståelig at folk vil hilse på å se lille, men jeg merket så godt at hun også ble sliten av det. Ingen rutiner, Inn og ut av bilen, avbrutt søvn, dullet med og holdt på når hun egentlig skulle sove. Men sånn er det jo. Nå skal vi iallefall komme inn i gode rutiner, få litt fred, og være bare oss. Det skal bli godt! :-)


I skrivende stund er J og L ute på trilletur, åh <3. Jeg skal gjøre meg ferdig her, også skal jeg rydde litt. Det blir så fort rot med så mye leker, ting, skvellekluter og klær overalt, angst. haha. neidaaaa. Men BYE. Og ja, vi snakkes i morgen. LOVER! Btw så kommer kimmis klokken 9 i dag, JIPPII :-D

 

Legg igjen en kommentar

