Godt nyttår !

Tenk at vi faktisk er inne i første dagen i 2014! Sykt! Dagen i går var vellykket og vel så det! Dagen startet så bra, fellesfrokost her i holvik, og alt var bare i skjønneste orden. Helt til jeg skulle på bade for å ordne meg til kvelden. For dere som ikke følger meg på instagram, så kan dere se under hva som skjedde. JEPP. Min FANTASTISKE mirakelolje datt rett i gulvet, rett på flisene, og ja. Der skjedde det. DEN KNUSTE. Jeg kødder ikke når jeg sier at jeg fikk skikkelig vondt i magen! Haha. Høres jo helt gal ut, men jeg elsket virkelig den oljen! Men på den «positive» siden, så var der ikke så mye igjen i den, så jeg hadde uansett planer om å invistere i en ny en!IMG_2090
Sett bort i fra det forferdelige uhellet, så ble jeg omsider ferdig på bade, og slik så jeg ut i går. Ikke at jeg hadde gjort noe spesielt da. Rettet håret og sminket meg, det var vel thats it. Kjolen jeg brukte er den fra nelly som jeg bestilte for en stund siden. Bilder av den la jeg ut da jeg fikk den, og de finner du HER. Er ikke så lenge til jeg ikke kan bruke den kjolen mer kjenner jeg, for den var i vel trangeste laget for babyen i magen. 20140101-1345103Nyttårsaften ble feiret i Almenningen hos mine beste besteforeldre. De feiret nemmelig gullbryllupsdag! Herlighet. TENK det dere. Gift i 50 år!!! Viss ikke DET står i respekt av, så vet ikke jeg. De 2 er virkelig det eneste forbilde for meg når det kommer til ekteskap. Tenk å holde ut så lenge! De har virkelig funnet hemmeligheten! På bilde under ser dere de for 50 år siden. Sjekk så fine! Og farfar? Gad damn. Skikkelig kjekkas!!20140101-1345105Farfar er jo en talermann, og dette liker han virkelig å gjøre. Han holder alltid taler når det skjer et eller annet, så det her kan han. Talen hans i går handlet om hvordan de møttes, når det giftet seg, og  hele reisen deres sammen frem til idag. Jeg er så stolt over at de har holdt ut så lenge, og tror virkelig at de 2, de var rett og slett ment to be!
20140101-134510Dagen startet riktig nok tidlig hjemme hos dem, og middagen ble servert allerede klokken 5. Så litt quizer inn i mellom måltidene slo ikke feil. Glemte å ta bilder av de andre quizene, men her ser dere 1 av dem. 20140101-1345102Familiebilder liker de så godt, generelt bilder å kunne se tilbake på. Her har vi samlet dem og barnebarna. Vi manglet Monica, Andrea og Marte, men ellers var vi alle tror jeg? ja!20140101-1411442Synes dette bilde var så fint av dem, så måtte bare slenge det med! 20140101-1345101Vi hadde noen runder med spill også, og det er så gøy! Farmor fikk et spill til jul, som heter word, å det var veldig populært! Her var vi på lag med hverandre, slik at flest mulig fikk være med. Spillet kan sammenlignes med f.eks. wordfeud. Man skal på en bestemt tid, fylle ut så mange ord som mulig på brettet, og alt må henge sammen. Så etter en runde, kommer det et hinder, etter andre runde, kommer det et nytt hinder, osv osv!
20140101-1345104Raketter er også en selvfølge på nyttårsafta, og i år hadde vi med oss lille Leogutt. Han er faktisk ikke redd i det hele tatt, men lydene blir jo ganske høye for han, når de er høye for oss. Så mens vi sto ute å skøyt opp raketter (vi samlet oss utenfor gamlebutikken til farmor), så plasserte jeg leo inne på butikken med døren igjen. Der er jo store glassvindu og glassdør, så han fikk med seg alt som skjedde, men fikk dempet lyden betraktelig med å stå der inne. Tror han hadde det ganske så bra, for han reagerte ikke på noen måte :-)
20140101-1411443Var foresten sykt vanskelig og få tatt noen skikkelige bilder av rakettene med mobilkamera. Så det her var det beste jeg fikk tatt!20140101-134510620140101-14114420140101-1411441

Etter rakettene var skytt opp, så dro vi ut til tanta mi, siden mamma var der ute og feiret nyttår. Der ble vi sittende helt til vi dro hjem. Var i seng rundt halv 3 tror jeg det var, så kvelden var super! Nei nå må jeg løpe, siden vi er invitert på kjøttkaker hos mamma klokken 4! wæ!

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN!

One thought on “Godt nyttår !

Legg igjen en kommentar

