Makrell er så godt!

Herlighet. Denne bloggingen min den går rett i dass i ferien ser jeg.. Ikke at den har gått så bra før ferien heller, haha. MENMEN. I går så var jeg og Jostein ute å fisket litt, noe som vi ikke har gjort på en god stund! Godt å komme ut på å fiske igjen merket jeg! Det er jo så gøy! Siden det nå er sesong for Makrell, så fikk vi selvfølgelig en hel hau med det! Noe ble kokt, kjølt ned, å spist kaldt sammen med poteter og rømme! Det siste viste vi ikke hva vi skulle gjøre med, helt til vi kom på idéen om å prøve å lage hjemmelaget makrell i tomat!! Vi søkte litt rundt på internett etter oppskrifter, og det så ut til at de fleste oppskriftene hadde de samme ingrediensene! Som da ville si tomatpurré, eddik, salt, pepper, sukker, olje! Den vi valgte, hadde alt dette, men også fløte! 
Bilde

Ser ikke så super fristende ut, men jeg skal fortelle dere at dette smakte GODT altså! Det er btw Jostein som har hatt bilde. Lånte det fra han’s facebook, siden kamera mitt ikke er blitt brukt siden RIhanna konserten..  Den eneste endringen vi tenker å gjøre til en eventulet neste gang, blir å kutte ned på sukkeret! Ikke at det var for mye, faktisk var det ganske lite! Det var litt mindre en én spisesje, men vi kjente det veldig godt fordi! Så neste gang blir det nok mindre sukker, vist ikke vi kutter det helt ut,  litt mer eddik, og kanskje litt løk! :-)

Sånn ellers har jeg mye jobb denne uken. Hadde fri i går, og det ble den eneste fridagen for denne uken! MEN. Jeg liker veldig godt tanken på at på søndagen klokken 15.00, så er jeg FERDIG med sommerjobben! Wiii! :-D. Nei nå skal jeg lage meg litt mager vaniljekesam med bringebær og blåbær som jeg har kjøpt! Nam! Det er så god!! Tror jeg kunne spist meg i hjel på det! Jostein har spilt andrelags kamp i oppstryn i dag, så han kommer ikke hjem før over midtnatt! Jeg skal hente han i polljen når de kommer, så jeg får prøve å holde meg våken! LItt tv titting med god mat, så skal det nok gå meget bra! :-D

Legg igjen en kommentar

