Jeg besvimte i dag!!

Jepp. Du leste rett. Jeg besvimte i dag på jobb! Det er så sykt, haha! Dagen begynte som følger: Igår kveld hadde vi en rolig fredagskveld, med besøk. Vi spiste noe gratinert kylling greier til kvelds, og alt var helt tipp topp. Jeg viste jeg hadde tidligvakt dagen etter (altså i dag), men klarte ikke å sovne med det første. Jeg og Jostein har nemlig snudd døgnet heelt i ferien, men det har aldri vært noe problem for meg å snu døgnet når jeg først må. Jeg kommer meg alltid opp og fungerer helt fint. Sovner tidlig på kvelden igjen, og vips, så er døgnet snudd til normalt igjen. Uansett. Klokken bikket vel halv 3 før jeg sovnet i går tror jeg, og våknet klokken 7 i dag, og var klar til jobb. Alt helt bra, og jeg følte meg ikke dårlig, trøtt eller noe i det hele tatt. Jeg vekte jostein, vi gikk på bade, og rutinene gikk. Han kjørte meg på jobb, jeg i garderoben, opp på tunet hvor jeg skulle være, og begynte å lage til kaffi og diverse. Så kom hun jeg skulle jobbe med, vi laget frokost og pratet. Som sagt, alt normalt. Så skulle vi begynne på første stellet. Vi var kommet inn på rommet, og skulle akkurat til å begynne på arbeidet. Jeg stod på den ene siden av sengen, å hun på den andre. Plustelig kjente jeg at jeg ble akutt kvalm, og rundt 10 sekunder etterpå ble jeg skikkelig svimmel.

Det NESTE jeg husker er at jeg sitter i en stol, og hun som jeg jobbet med står vedsiden av meg og sier: «Går det bra med deg?!». Og JA! Da hadde jeg faktisk besvimt!! Hahah det er så sykt, for det har jeg ALDRI gjort før. Jeg spurte veldig forvirret: «HVA skjedde?». Hun forklarte at jeg hadde sagt ifra at jeg ble skikkelig dårlig, og litt etterpå ble jeg helt bleik i ansiket, også datt jeg framover, liksom opp på sengen. HAhaha. Jeg kan egentlig ikke annet en å le i det jeg sitter å skriver det her, for det høres jo helt sykt ut! Men sånn var det altså! Jeg satt iro litt i stolen, fikk et glass vann, men kjente meg fortsatt veldig rar og svimmel. Tenkte jeg ville jeg prøve å slappe av litt for å se om jeg klarte å komme meg, og gikk derfor inn på sofaen å la meg. Kjente jeg ble kjempe varm, og begynet å kaldsvette omtrent. Helt klam. Så kom hun som hadde sykepleiervakt, og snakket litt med meg, og målte blodtrykk. Det var fint, så ingen fare der. Vi kom fram til at det var best at jeg bare dro hjem, så det gjorde jeg.

Jostein kom å hentet meg, og da var vel klokken hal 9 – 9 tror jeg? Så det ble en kort dag på jobb! Da jeg skulle røyse meg fra sofaen å gå, så merket jeg at jeg fortsatt var veldig svimmel å skjelven, så jostein måtte følge meg ned til garderoben. Da jeg kom hjem, sovnet jeg med en gang omtrent. Våknet 2 timer senere av at mamma ringte meg, og hun ville jeg skulle ta meg en tur til legen bare for å få skjekket at det ikke var noe spesiel. Det sa jeg meg egentlig enig i med en gang, siden jeg fortsatt følte meg litt uvel. Jeg ringte, og fikk time på legevakten på eid. Vi dro, og jeg fikk skjekket meg. ALT var heldigvis helt fint, så jeg ble super lettet! Ikke infeksjon, ikke lav blodprosent, ikke blodmangel, fint blodtrykk, fin hjerterytme osv, så ALT slik det skulle!♥ Var veldig forberedt på at jeg måtte ta blodprøve, og jeg HATER sånt. Var så redd for at jeg skulle besvime igjen på grunn av det, haha. Nei Off. Jostein var med inn, og det gikk veldig fint, så!

Så det var DEN dagen. Og nei, jeg vet ikke hvor mangen ganger jeg har hørt i dag: «Ja du er ikke gravid vel?», så kan jeg bare avbekrefte det med en gang, det er jeg IKKE. Hah. Og bare sånn at det er nevnt, så har jeg uka mi, så ja jeg er 100 % sikker!;) Ellers har dagen i dag bestått av max chill. Har ikke hatt noen plager etterpå, men kjenner veldig godt at jeg ikke er 100%. Kan ikke sette fingeren på HVA, men f.eks i sta så satt jeg på iphonen å leste masse nyheter og diverse, leste en god stund, og da kjente jeg at jeg ble dårlig. Fikk vondt i hode, å nesten litt sånn svimmel igjen. men ikke mye. Bare sånn bittebitte litt. Så da la jeg den fra meg med en gang. Tiden etterpå har jeg bare sett litt på tv, slappet av og spist lørdagskvelds her hos Jostein og de. Hadde laks, noe som var super godt. Åh. Har også drukket betraktelig mye vann i dag, for hadde en følelse av at jeg kanskje har drukket for lite i det siste når jeg tenkte over det. Så nå skal jeg ivertfall passe på det. Å drikke nok! Nei nå har klokken bikket over 1, så nå tar jeg sengen. Håper på bedring i morgen, slik at jeg kan få den «siste» dagen min på kulatoppen! Det vil jeg virkelig!  Godt natt, speaks!

IMG_8403

IMG_8404

IMG_8409

 

 

Legg igjen en kommentar

