Utradisjonell fiskegrateng

Det ble ikke noe innlegg da jeg kom fram i går, for tiden gikk plutselig så fort! Var framme på moa klokken 10.12, og ca 5 minutter før ankomst, så ringte Jostein å sa han skulle på moa for å ta passbilde til båtførerprøven! Så da møtte jeg han der, også satt jeg på med han hjem igjen. Slapp buss, Yej! Mehe. Da jeg kom opp igjen var her en del å rydde for å si det sånn! *Kremt*, Jostein! Haha. Rotekopp! Så før jeg gjorde noe som helst, så ryddet jeg hele leiligheten, vasket klær, og styrte på! Jostein hadde også sett ferdig sesong 1 av Dexter, og fortalt at det var såå spennende! Og vet dere? Jeg hadde tenkt å se 1 episode, før jeg hadde tenkt meg på moa, men SÅNN ble det ikke. BARE en til, og EN til, og EN til. Så jeg fikk faktisk sett ferdig sesong 1 jeg også, og noe moa tur på meg ble det ikke! Haha. Så kom Jostein hjem, dro for å handle, også ble det chillekveld med LITT mer Dexter, også farmen! Og etter det, LA vi oss faktisk, men datan ble med i sengen. MED Dexter til klokken ble halv 1! Haha herregud. Når man først blir hekta på en serie, så går ikke an å stoppe!? OFF!

I dag stod jeg og Jostein opp samtidig for en gang skyld, og spiste egg og bacon til frokost. KOSLIG! Dagen min i dag har gått i lesing til eksamen, rydding, og matlaging. Min første matlaging fra boken! Det ble Utradisjonell fiskegrateng på menyen i dag, og i skrivende stund sitter vi her staapp mette begge to. Herlighet så mettende den var! Det var veldig godt, men til neste gang blir det nok noen endringer slik at den ikke blir SÅ mettende! Foretrekker maten litt «lettere», men dette er opp til hver enkelt. Men vi begge 2 var enige om noen endringer til neste gang! 1 boks mindre kremost, litt mindre créme fraiche, saltere fisk, mer krydder, og tomat nedi! DA blir den nok helt perfekt for oss:) Egentlig en veldig enkel oppskrift!

  • Du bare skjerer opp grønnsaker som du vil ha og bruner dem litt på stekepannen.
  • Skjer opp torsk i terninger.
  • Bland fisken og de lett stekte grønnsakene sammen med créme fraiche og kremost.
  • Topp deretter med ost, også la den stå i stekeovnen i 30-40 minutter på 200 grader.

Veldig enkelt og greit! Men som sagt, veldig mektig altså! Neste gang blir det min egen versjon fiskegratengen :D

 

 

Snakkes !

Legg igjen en kommentar

