Min frokost det neste dagene

Ja, da har jeg og Joakim IGJEN, bestemt oss for å prøve enda en diett! Jeg har gått på PSMF – dietten i 2 dager nå, og kan ikke si annet at den er heelt perfekt for meg. Maten faller SÅ i smak! Denne dietten går ut på at du skal kunn spise det kroppen trenger, protein og essensielle fettsyrer og grønnsaker. Altså det du får igjennom å spise grønnsaker og kjøtt.

Grønnsakene som går innen for PSMF er f.eks:

  • Salat
  • Agurk
  • Broccoli
  • Blomkål
  • Tomat
  • Spinat
  • Selleri
  • Paprika
  • Løk

Dette er mat som inneholder protein:

  • Svinekjøtt og skinke
  • Biff (flatbiff, indrefilét, ytrefilét)
  • 12-15 skiver kjøttpålegg (skinke, hamburgerrygg, pastrami)
  • Karbonadedeig
  • Kyllingfilét
  • Tunfisk
  • Laks, ørret, makrell (husk at dette er fet fisk som inneholder 10-15g fett per porsjonsstørrelse)
  • Torsk, sei, uer, kveite
  • 1 boks mager kesam eller cottage cheese med Fun Light som smakstilsetning, eller Skyr (de inneholder både karbohydrater og fett og bør derfor begrenses til kun et måltid per dag). Du kan også spise en halv boks og tilsette 20g MyoProtein eller M-Factor proteintilskudd, noe som også gir en mye bedre smak! Smaker du dette til med litt kanel og kardemomme og kanskje et par dråper mandelessens, romessens eller vaniljeekstrakt blir det enda bedre! (Alt dette er hentet herfra)

Og trening 3-4 ganger i uka vedsiden av. Det som også er så deilig med denne dietten, er at treningen ikke er HELT ekstrem! Det holder liksom med en treningsøkt på 30 minutter, noe som passer ypperlig! Det står veldig greit forklart HER alt du trenger å vite. Hva du kan spise og ikke,  treningsprogram osv. Jeg tror nok jeg skal klare å holde meg til dennne dietten, siden du kan krydre maten akkurat slik du vil, jeg blir mett, og man kan bruke SALSA og tacokrydder til! Da er dagen min reddet. Jeg ELSKER salsa! Det blir på en måte taco hver dag på meg de neste dagene! yey! Men nå skal jeg ut å gå tur i vakre Ålesund! Nydelig vér i dag også. Snakket med Joakim nettopp, og han fortalte at det var nydelig vér hjemme også. Han fortalte også noe som skjedde i går, og jeg kan ikke gjøre noe annet en å le, hahahah!! Du Sumstad du Sumstad! haha, men hade !

Legg igjen en kommentar

