DU Anders, DU har gjort Norge sterkere!

Bildet hentet fra Vg.no

Som overskriften sier, så har jeg virkelig store problemer med å finne riktige ord som kan beskrive mine følelser og tanker rundt det som har skjedd. Jeg var i Stryn av alle plasser. Jeg, pappa og Jostein. Vi skulle se på bilen som pappa skal ha. Etter en tur innom Berge og co, gikk vi på en kafè i nærheten. Vi hadde bestilt mat, å satt og ventet. Plutselig kommer en av de ansatte ut til en av kundene. De kjente hverandre så det ut som. Han fortalte at han nettopp hørte på radioen at noen hadde bombet regjeringskvartalet. Jeg fikk sjokk! Jeg har gratis mobil nett, så jeg gikk rett inn på Vg.no,. Der blir jeg møtt av et bilde av regjeringskvartalet som ser ut som en krigssone nede i pakistan. Jeg kjente en klump i magen. Pappa og Jostein var enda inne å hentet kaffì å diverse. Jeg fortalte hva jeg hadde hørt og lest på nette når de kom ut igjen, å vi ble sittende å se på telefonene våres. Etter vi hadde spist, gikk vi rundt på butikkene i Stryn, og det meste begynte å stenge, men ikke BRIO, så vi holt oss der. Der hadde han i tillegg på radioen høgt i butikken, så vi alle fikk høre hva som hadde skjedd, og alle de nyeste oppdateringene. Påvei hjemover hørte vi også på radioen, og plutselig kommer det inn at noen hadde meldt om skyting på Utøya. Å for å være ærlig, så tenkte jeg at det sikkert bare var noe bagatell greier. Mitt fokus var liksom på regjeringskvartalet. Jeg viste ikke at noen var drept på Utøya, for det sa de ingenting om, så jeg tenkte det bare var noe smågreier. Det som jeg trodde var smågreier, viste seg å være det mest brutale av alt. Han som hadde sprengt regjeringskvartalet hadde dratt til Utøya for å drepe ungdommene som var der.
Jeg kom hjem, satt på nyhetskanalen, og oppdateringer om sakene bare strømmer på. Tror jeg satt forran tv’en i flere timer, siden det alltid var noe nytt som kom opp. Jeg var så sjokkert. I Norge!? Av en Norsk mann? Det er så sykt. Dagene etterpå har det bare strømmet på av historier fra de som var der, pårørende, og en hel del informasjon om Anders og hans manifest, pressekonferanser og diverse. Og når motivet til Anders kommer frem, blir jeg rett og slett bare helt sjokkert. Han er så sterkt i mot multikullturisme. Anders, selv om ikke alle har de samme tankene om Norge, og ikke står på samme side som deg i politikken, så betyr det F*** meg ikke at du kan skyte å bombe de som ikke tenker som deg!? Sånn fungerer ikke Norge Anders!! Vi har et flott demokrati, hvor vi kan uttrykke hva vi mener, uten å måtte krige for å få det! Du var Frp’er, men som Siv Jensen sa, så vil hun ikke ha sånne som deg i sitt parti. Sånne som deg som ikke har selvkontroll, og ikke klare å beherske seg når man har en så sterk mening om noe. Vold er ikke utveien skjønner du. Du ser, Norge har blitt så mye sterkere. DU, ANDERS BEHRING BREIVIK, som er så sterkt imot multikullturisme, har gjort oss sterkere å mer sammensveiset! Og vi holder sammen, uansett kultur. For for oss andre, så spiller det ingen rolle skjønner du! Og det kan jeg tenke meg plager deg. Men vet du hva? i give a shit. Jeg ser at du har bedt om å ikke få Halikjøtt i fengselt, siden dette er en tilberedning for muslimer, som du så sterkt hater. Hadde det vært opp til meg, så skulle du bare få tilberedt muslimsk mat. Og om du ikke ville spise, så skulle du bare fått sultet deg selv. Men som noen sier, så er det for lett at du bare skal dø. Du skal leve, slik at du får et liv i et bur, hvor du hører til.  Sympatien min får du iallefall  ikke. Aldri.
Det sitatet som har gått igjen og igjen er vel det som står på bildet øverst. «Om èn man kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen!». Det er så sant. Anders vil ikke at det norske folk skal holde seg sammen med muslimer og andre kulturer. Og det er nettopp det han har fått oss til å gjøre. Han har fått oss til å holde sammen som aldri før. Og mer skal det bli. Jeg vil kalle meg heldig som ikke kjente noen som var på Utøya, men jeg føler med alle som en! Det må være så ubeskrivelig vondt å miste sine nærmeste på en så fæl måte. Miste dem pågrunn av den jævelen som Anders var. Bare tanken på at jeg skulle mistet Jostein f.esk. Bare tanken kan få meg til å grine. Jeg kjenner en så sterk mening om dette, og kunne skrevet side opp og side ned om alt som har skjedd, men det går ikke. Og det vil jeg ikke. Tror alle har vært innom henne, men kan legge ut linken fordi.
http://utoyahelvette.blogg.no/
Tenk hva den jenta har vært igjennom. Ubeskrivelig, rett og slett.
Legg igjen en kommentar

