Unge mødre

Hva er det folk har imot unge mødre? Herregud, jeg blir så frustrert. Greit at her finnes enkelte her i verden som aldri skulle fått barn, men sånn er det bare. Man skal ikke ta alle under en. Jeg sitter å ser på unge mødre nå på tv, og jeg synes det bare lyser respekt av dem. Noen av dem fikk barn som ikke var planlagt, men de tar konsekvensene sine og blir bedre mødre en mange andre! Og de aller fleste sitter igjen med en følelse av at man ikke kunne ønsket seg noe mer.  – «Hvordan vet du hvordan man skal være mamma?» slike spørsmål blir rett å slett bare for domt. Når man først blir mamma, så kommer det naturlig hvordan man skal skifte bleier osv. Dette er sånn som kommer naturlig og som man lærer seg etterhvert. Man kan ikke slike ting bedre om man er 20 eller om man er 15.  Når man er eldre, har man ofte utdanning og økonomi på plass, og det blir lettere å planlegge barn. Så slik jeg ser det så blir ting bare enklere om man er eldre og får barn, ikke noe annet. 

Om noen velger å bli ung mor, og ofre den ungdomstiden som vi andre får, så er det vel opp til den enkelte? Noen blir tidligere klar for å starte en familie, og føler seg tidligere ferdig med drikking, fester, være singel og kunne gjøre det man vil osv. Dessuten kan man ha det gøy som mamma, ta en fest i blant og kose seg med en riktig mengde alkohol. Forskjellen er at man har et ansvar når man kommer hjem. Nei fra min side, er det ingenting galt med å være ung mor, faktisk mer positivt. Jeg setter de i veldig stor respekt vertfall :)

 

Legg igjen en kommentar

